Tu sprawdzisz, kto ma w swojej ofercie pozycjonowanie stron internetowych.
Istnieją 3 główne strategie pozycjonowania:
– pozycjonowanie okresowe,
– pozycjonowanie Long Tail, to znaczy na tzw. długi ogon,
– pozycjonowanie lokalne.
Pozycjonowanie okresowe
Pozycjonowanie okresowe odgrywa wyjątkową funkcję przed cyklicznymi lub jednorazowymi wydarzeniami, takimi jak Zielone Świątki, Dzień Kobiet lub finały Pucharu Świata w piłce nożnej. Ten typ pozycjonowania jest szczególnie skuteczny, jeżeli popularna w konkretnym czasie fraza zostanie odnaleziona i użyta z odpowiednim wyprzedzeniem. Zwykle pozycjonowanie okresowe stosowane jest w branży turystycznej i gastronomicznej. Najczęściej należy zacząć je na dwa-trzy miesiące przed ważnym wydarzeniem, aby Google zdążyło zaindeksować nową ewentualnie zmodyfikowaną treść witryny.
Pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail)
Następny rodzaj pozycjonowania to dobre i wypróbowane wyjście dla właścicieli firm posiadających niski budżet na reklamę. Za sprawą poprawnego doboru słów kluczowych, nie tylko będzie można wejść w niszę związaną z daną branżą, ale też koszty reklamy w Google Ads istotnie się obniżą. Pozycjonowanie na długi ogon to także dużo niższa konkurencja. Istotne jest również to, iż rośnie trend wpisywania skonkretyzowanych zapytań w wyszukiwarkę Google.
Przykłady pozycjonowania Long Tail:
– obuwie sportowe Adidas Runfalcon czarne sklep online,
– golarka Philips S1310/04 czarna,
– smartfon Huawei P8 biały.
Pozycjonowanie na długi ogon jest niezwykle istotne w szczególności dla sklepów działających w sieci. Za sprawą tego typu fraz, sklepy posiadające w swojej ofercie nader szeroki asortyment artykułów mogą skuteczniej zdobywać pożądane pozycje w wynikach wyszukiwania.
Pozycjonowanie Lokalne
W pozycjonowaniu tego typu istotne jest dodanie do frazy nazwy wybranej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym można wziąć pod uwagę z reguły:
– miejscowość (przykładowo “fizjoterapeuta Kraków”)
– dzielnicę (“sklep obuwniczy Widzew”)
– kraj (“hostele Polska”)
Pozycjonowanie lokalne bardzo dobrze sprawdzi się w stosunku do przedsiębiorstw lokalnych, które adresują swój asortyment tylko do osób zamieszkujących na tym samym obszarze. Ten sposób pozycjonowania jest wykorzystywana także wówczas, gdy przedsiębiorstwo ma niewiele finansów na promocję i nie może walczyć o pozycje na frazy niezawierające dopasowania regionalnego, przykładowo zamiast “sklep sportowy”, to “sklep sportowy Kraków”.
Lokalizacja:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]